tersentap.

Kadang-kadang walaupon kita dah lepak lama dgn orng 2 x semestinya kita kenal sepunuhnya tentang dia.. tapi pabila dah tau segala kebaikan dan perangai dia. pasti kita akan hargai orng tersebut. jalinan persahabatan bukan satu jalan yg mudah, liku-liku, perlukan kefahaman sesama sendiri. memberi lgi seri dalam menyemai kasih sayang.

Terus terang, bgi aku.. aku pon bru perasan yang pabila kita berkawan, ada batas antara kita dan kawan walaupon dengan kawan baik kita sendiri. ramai yang x ambik berat sangat benda-benda ni. tapi cuba la kenal lebih mendalam lgi kawan kita. pasti korang akan hargai persahabatan yg korang ada.

X 100% kita tunjuk diri kita sendiri, sebab apa. sebab sikap EGO, malah takut dengan kritikan orang lain. EGO yg boleh buat smuanya berubah. ini bukan hanya dasar persahabatan tetapi dengan ALLAH juga turut menjadi isu.

Segala kita buat sebaiknya kerna ALLAH. sayang biar sayang kerana-Nya bukan sekadar sayang dunia sahaja. Biar la kita sama-sama jatuh bgun, kalah menang, turun naik kerana-Nya.

Hargai la apa yang kita ada skarang.

Thanks to all my freinds, family and everyone.
Syukur kepadamu YA ALLAH.

No comments:

Post a Comment