Mana satu?

Korang lebih suka ambik gambar atau rakam video? Selalunya kalau keluar mana2 pon akan ada orang yang bawak kamera mahal2, tipo la kalau korang x perasan. Haha.. most of them akan ambik gambar je. Dah ramai yg menceburi bidang photographer ni, tapi semua kearah megambil gambar.

Tapi sejak dua menjak ni, minat nak rakam video membuak dari sekadar ambik gambar. Kenapa? sebab bukan senang dengan gambar yang kita ambik tu boleh bagi nilai sentimental kat semua orang. Setiap gambar yang kita ambik tu perlu ada sesuatu yg unik. Mata melihat, hati yang menilai.

Jenis video or cerita, yang paling aku suka hah, ni dia CUN dan Laskar Pelangi. Sebab apa, sebab cerita ni semua berkaitan dengan persahabatan dan kekeluargaan. Lagi2 cerita CUN, kita boleh lihat kemesraan sesebuah keluarga dan keikhlasan hubungan persahabatan tambah-tambah lagi komedi yang di sampaikan sempoi2 je. Wah dah cam promote cerita CUN lak aku ni. haha. dua entri dah psl CUN je.. idea dan cara penyampaian itu yg penting dalam membuat sebuah cerita. Ini pendapat aku la.

WOW, aku nak buat cerita camni do! serious best gila! nantikan la ya. I'll try my best. muhaha.. tapi kena la ada camera dulu. adoi. sper leh sponsor aku sebuah camera. huhu.. x pa. skng ni. aku akan cri idea yg best untuk wat cerita. Wish me LUCK guys. haha..

No comments:

Post a Comment