neh..

Haha... ok skang ni tinggal brape hari je lagi aku blaja as a foundation student kat MMU ni. Lepas tu cuti sebulan, barula masuk degree.. Alhamdullilah aku dpt harungi kehidupan as pelajar university walaupon, banyak gak la masalah yg ngarut2 jadi kat aku. Tapi smua tu jadi satu pengalaman bagi aku. Kalau pasal kawan apa ka, aku x ambik ati sgt pon, kawan tetap kawan. Hak dia nk x nak berkawan dengan aku. Kalau dia terima aku seadanya aku pon terima dia seadanya. Kadang2 kita pikir kita je yg betol. Cuba tngok lak dri pandangan orang lain. Kalau sebab bnda bodoh, pon boleh jadi masalah besar, cuba la nilai diri tu balik, sama2 la kita nilai balik.

Apa yg dah kita buat x selalunya boleh puaskan hati orang lain. Janganlah sampai "Habis madu sepah d buang". Sama2 la kita tolak ansur. Kalau nk cakap kita paling sabar dgn sper2 pon, sampai satu masa nak letup terus mmg x lakan, ada pikir x orng tu sabar banyak mana pulak? Kita akan lihat kesalahan orng lain. Lepas tu boleh cakap, kau ni cakap je lebih buatnya x. Cuba pikir dan lihat balik.. atlst orng yg cakap tu ada keberanian diri untuk menyatakan kelemahan diri sendiri. Bukan sebab nak ambik perhatian atau apa pon. Dari terus letup kat orng lain. Tula, orng cakap seribu kita buat baik kat orng, orng akan ttp tngok keburukan yg kita buat walaupon sekecik mana pon kesalahan tu. Ego biar bertempat.

Dah kenal kau dari awal lgi masuk U lagi, buat bnda sama2, rasanya paling rapat dgn kaula. Kalau camne pon kau buat x danya nak ambik ati. Ada aku marh2 emo dgn kau x da, jgn cpt sgt ambik ati. Memang nak kata kau rpt dgn diorng, tapi jgn smpai, yg lain kau buat x kesah. Time time kau emo, ada aku ckp apa2. Sampaikan aku rasa bersalah kenapa kau emo.. ada kau pikir, x da. Aku diam je, tnggu smpai kau elok balik. Terlalu pandang rendah kat diri sendiri, plus ego. rasa2 betol ka pepatah ni? Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali" aku rasa betol la. Lumrah idop nak wat camnekan. Perubahan bukan boleh berlaku sekelip mata. Kena saling nasiht. Kena terima nasihat orng lain, berani cakap bnda yg benar jangan cakap blakang sgt. kalau x puas hati cakap jgn simpan. Lepas tu cerita kat orng lain, kau dgn aku buat keja sama2 x kn tu pon x leh nk bgitau. Kalau x bgi aku ambik hasil keja kau. ckp je. x pyh nk bgitau orng lain.. smpai aku sndiri tau sendiri. Bukan orng asing pon kawan kaukn. Bullshit gila. aku anggap kau kawan paling rapat kat MMU. Sampai bnda kecik pon leh jadi besar. Yang aku x phm.. aku buat skali dgn kau, x pyh nk jaga ati aku sgt, aku phm punya. kalau x aku leh terima pon atlst aku tau. Tak salah kalau ada sifat saing tapi, paham2 la sendiri. Bukan aku leh bace pikiran kau.

X pahm betol... Tapi x pala bnda dah berlaku, biar jela. Aku x kesah pon. sebb aku still angap kau kawan baik aku kat MMU ni. So aku harap kau phm aku camne. Cuma aku x puas ati, kalau ada bnda yg x puasa ati aku hrp sgt orng bgitau aku. aku dpt tau, boleh ubh diri aku.

So, skng ni aku nk mintak maaf la kalau kau terasa dgn apa2 yang aku buat. Aku tulis ni bukan saje2, aku nk luahkan dpn kau kompon x nk dgr. Aku pon bukan betol sgt, kau pon taukn, aku camne. So, aku mntk maaf sekali lgi.


ikhlas dari aku.

p/s: tolong bgitau DIA, suruh bce bnda ni.. kompom korng kenal orng ni.

No comments:

Post a Comment