As if.

X da benda sgt pon, x da yang sempurna, kalau nk ikut apa orang nak. mustahil ada je yang nnti x puas hati. Aku pun mengalah, x pala setinggi mana pon ego aku x pernah nk ambik ati or dendam, dari skit pala pikir tambah beban dalam pala baik aku teruskan terima je. As if meluat ka kat perangai, dah x leh terima nak wat camne.

Post seblum ni aku bgitau camne, nampak gayanya x terima gak apa aku ckp, cakap mengalah tapi.. hmmm.. Macam ada orng ckp, jgn tengok bnda baik kita buat tapi tngok bnda buruk yg kita buat kat orng, tapi kalau orng tu sendiri pun mghrpkan sesuatu camne. Cakap senang, buat susah, sedngkan diri sendiri pon masih x leh nak kawal, cam aku ni hah. mati2 nak berhijrah tapi x da kekuatan lgi.

Cam kawan2 aku ckp, jgn terlalu pikir orang lain pikir psl diri sendiri dulu. So, aku let go jela benda ni sebab aku pon tau aku ni x betul sgt, aku mmg bnyk pikir psl orng lain dari diri aku sndiri. so aku dah mls nk pikir sgt psl orng lain bukan semua leh terima kita sepenuhnya, ssh nak kena jaga ati orng ni tapi orng lainx jaga ati kita balik. hah, mesti hang pon ckp bnda samakn tngok mghrpkan kebaikan btol x. semua manusia sama je. x lari dri Hipokrit.

Setinggi mana pon tempat kita, x da yg leh lri bnda2 camni. Sampaikan orng bgitau pon, akn ckp biar la, ni aku bukan kau betol.. Ikot orng nk ckp apa... ckp tu cakap ni.. x leh nk terima je.

Ni last post aku, aku pon patut pkir2kan tuk berubah, x salahkan. Segala yg berlaku ada hikmahnya, aku terima sebagai satu ujian dan pengalaman. TERIMA KASIH atas jasa baik kau selama ni. orang xkan tunjuk yg dia hargai kita secara berdepan tapi ada cara tersendiri. Salam.



No comments:

Post a Comment